Alla inlägg den 14 januari 2011

Av adriana toma - 14 januari 2011 11:24

var hon mamma nyss och hämta min första bandspelare med kasset. och nu lyssna jag på min barndom rumänsk music och mormors låt e på "sa-mi canti cobzar batran"..tänkte på en sak jag har aldrig skrivit om min mormor! eller låtsas mormor men hon var den enda jag kände! min riktiga dog när mamma var 16 så på den sida har jag aldrig haft! men när claudia var bara några år blev hon hennes dagmamma men med årena flyttade hon in vi borde i samma stad men både mormor ch claudia älskade vara med varnadra! sj klart kom hon hos mig o mamma när hon ville!

mormor var så snäll hon hade vitt kort lite lockit hår omtänksam givmild! jag misn väll rummet vi var gämnt i det var en piano sen en gamal tegel spis som vi gömnt lååg bredvid efter vi åt värmen gjorde att vi sov så gott mins inte riktig sist jag sov så bra än när vi var hon henne! sen hade hon en finn hus! trägård hön sen hade vi en hund som heter bobi vitt och så finn!

tyvär så gick hon bort samma dag som claudia skulle komma tills sverige! hon var en underbar kvinna med en stor hjärta som är saknad! hennes namn va Adela. först tänkte jag döpa aicha till adel men tycker att claudia skulle få möjlighten att döpa sitt barn till det när hon väll skulle få! nu när claudia är gravid så frågade ja henne vad barnet ska heta om det bli en flicka som jag trodde bli det Adel och sj klart (tro jag) Maria som jag, mamma, och aicha!

fan va jobbit att lyssna på gamla låter som man ha har 1000 mine om! oj oj oj nu bli man sentimental! men jag saknar mormor önskar hon kunde har varit här och se hur stor jag har blivit och få träffa aicha!  saknar dig mormor!


Presentation


Det bästa som har hänt mig!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska ta hand om barna, städning och matlagning?
 Kvinna
 Mannen
 Båda

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards