Alla inlägg under oktober 2010

Av adriana toma - 31 oktober 2010 11:30

som ni vet fyllde jag år i måndags då kom dem närmaste på fika hade riktigt trevligt =) tack för presenterna nice nice..

så igår hade vi fest fan va roligt vi hade. vi var inte så många typ 9 personer dem närmaste vänner. vi körde presentleken fan va roligt den va ha..ha.. alla ville ha samma present stayupp eller va dett nnu heter!

sen drog vi på krogen men ärligt kunde vi stannat hemma. jag hade så ont i fötterna hade ett par stövlar som jag fick låna av shadra! riktig snygga men jag ha tagit på min andra skor som jag kunde dansa i dem =) när vi kom på krogen splirade vi alla tråkigt! efter ett tag insåg jag att jag kunde inte gå av så ont i fötterna så vid 12 drog vi och åt sen hem blev det =)

men drack lite för mkt! på 1 och ½ år har jag druckit så mkt 2 gånger igår och på lisas bröllop.. alltså jag mår bar idag klev upp sj halv 9.. hade bara lite ont i huvudet! måste bara säga hur underbart shindar var igår han hade jobbat hella dagen ändå kom han hem på bra humör skratade och lekte med oss skit roligt.. tack älsklig! när jag vaknade idag hade shindar städat och gjort riiktigt finnt.. så snäll =)

nu vänta ja på att aicha ska kliva upp sen bli det lungt idag ut och äta med alex och clau...


jag vill tacka alla för en trevlig kväll.. från min del kunde jag har hoppat över några öl hi..hi..

Av adriana toma - 24 oktober 2010 21:00

jag äe snart 24 om nå th men  ärligt så har jag en ålderkris..

för första gång i mitt liv se jag inte fram emot att fylla år m.mm undra varför? tänkre mkt på mina årena som gick oj..oj va roligt jag har haft när det va min födelsedag ha..ha.. skratta bara ja tänker på det =) jag är så rädd att bli gammmaall ni fatta inte!  så imorn m.m har bestält tårta hos angelika skit finna så duktig tjejen är! så imorn vid 6 ska ja ha vänne och släkt över på tårta sen på lördag då ska vi ha fest här hemma! riktigt trevligt kommer att bli! sen utgång!  ska tvinga shindar att dansa! m..mm roligt att se =)


idag har jag haft en underbar dag med min syster coh min svåger! vi laga mat lysna på music.. dem ska kanske till rumänien för jul mindre trevligt =( m.m eller ju för dem men vill verkligen ha dem här! jag och shindar tänkte på ny år m.m fundera på att prata med navdar och se om vi ska åka ditt alltså navdar shindars bror.. mm.m vi få se! jul som vanlig med min familj juldagen hos pappa o julalfton hos mamma... men gud här prata vi om jul ha.ha men ma ska vara ut i god tid!

oj..oj va less jag är på att vänta på svar från olika håll... åhh så jag hoppas att nästa vecka få vi bra nyheter jag hoppas verkligen för att vi behöver det =)

ne nu ska ja kolla lite på hm till aicha! hi..hi

god natt

Av adriana toma - 23 oktober 2010 11:09

jag har funderat så mkr de senaste dagarna oj..oj mkt omkring vårt liv! om 2 dagar bli jag 24 fatta inte vart tiden går!

jag är så rik när det gäller livserfaranhet ska berätta lite kort om mitt li!


19861025 föders jag  i en stad som heter Calarasi 2 th från huvudstaden! värden söttaste bebis var jag änlig mamma! hi..hi

väste upp där som alla andra baran med inte så mkt.. mamma hade 2 jobba och slätt för att ge oss (mig och min syster claudia)allt vi behövde!

som barn var jag v'äldig bussiigg med en stor personlighet...

hade aldrig en pappa riktigt han ville verkligen inte ha med mig att göra så det blev vi 3 helt underbart!

när jag var typ 9 kom Börje in i bilden! Han blev riktigt kär i mamma när han va på semester på svartahavet där mamma som som servitris... efter många brev som han skickade till mamma som kom aldrig fram orkade han inte vänta så han satt sig på flygget och flög till rumänien ovetande av mamma! kan säga att när han kom i vårt liv blev allt bättre för det första hade jag en pappa! eftersom mamma hade ingen man på 9 år hade jag aldrig en far!

nå år efter kom Olivia då tyckte pappa att vi skulle flytta til sverigen för det va bäst för oss tjejerna.

när jag kom hit var jag 12 kan säger att det var svårt men jag va tvungen att lära mig svenska fort!!! det va inte så lätt i skolan va mobbad utstöt men kan tänka mig att jag gjorde inte sakerna lättare.. slog typp alla som jävlade med mig! m.mm

när jag blev 15 flyttade jag ihop med min underbara syster claudia som var gav upp mkt för mig! evigt tacksam!

efter jag slutade 9a ville jag ut o resa lite så jag flyttade till stockholm och tog en paus från skolan! jobbade och levde där ett tag! var där typ 2 år men det gick inte längre att vara ifån min familj så hem blev det!

då börja jag på gymnasiet handel! kan säga att jag hade skt roligt på min gymnasit alla tre år! jag och thinaba var riktigt bra vänner och tillsammans gick vi igenom  dem 3 åren med underbara mine!

medans jobba jag på Impuls! jag kan ärligt säga att jag hade riktigt roligt där mest för folket men även för att jag växte mkt som person! samtidigt kan jag säga att det skade mig en hel del! men nu är det ÖVER!

under dessa år gymnasit och det träffade jag shindar genom en av mina vdå varande kompis! efter nå år blev vi riktigt bra vänner! umgick ofta sov hos varandra men det som jag älskade mest med honom var att han ställde upp för mig till 100% han var alltid där för  mig! både tina och thiaba försökte säga till mig att han va kär i mig länge och det kommer att sluta med att vi kommer bli ihop!  men ne ne aldrig tänkte jag han e ju min bästa vän ok att man råka strula nån gång men vakna dagen efter o skratta och ha..ha.. det är en anna sak!

tills en kväll när han kolla på mig och säger att han älskar mig då frös jag viste inte vad jag skulle säga.. jag ville verkligen inte förlora honom han var ju min bästa vän! så då drog jag till åre tänkte att våra känslor kommer att rinna i sanden! men det gjode itne några veckor efter åkte jag hem! då blev det vi två! kan säga att den här förhållade har jag jobbat mest på än alla tidigare.. hårt var det men resultaten blev 20100326 Aicha MAria Toma..

mins när jag berättade för shindar att jag var gravid.. ha..ha. vi flyttade till karlstad fick jobb och det så vi drog.. på väg från jobbet blabade shindar på om jobb jobb jobb mitt i alla säger jag SHINDAR JAG ÄR GRAVID!. han fattade inte så han fortsätte med job..hit och dit SHINDAR JAG ÄR GRAVID! han titta på mig tog sina hände på min asikte och frågade skämta du? det tog honom ärlig 5 th förnst han förstog det! han skrev en lång brev till mig och sa hur lycklig han va! det var det bästa dag i han liv! helt underbart!

vi har känt varandr i typ 5 år och varit ihop i 2 i januari! tiden går fort verkligen! jag älskar han så mkt och längtar tills den dag vi ska gifta oss men man vill ju inte "stressa" ha.ha internet skämt!

som ni merken har jag gjort ganska mkt juste plus att jag har varit gift med min ex franco när jag var 18 men efter nästan 4 år funkade inte mer!  sen har jag jobba hela mitt liv alltså sen jag var 15 men nu ska jag hoppas av restaurnagbranchen!

i går var vi på pinnap och kolla med skon shindar har bestämt sig att han ska börja plugga industri och jag tro att det bli omvårdnad men sen vill jag jobba inom betendevetenskp.. men vi få sen. det är så jävla jobbigt att jag har problem med att skriva önska jag kunde stava utan problem jobbi..jobbig

men nu måste jag göra en frmatids plan!


körkot!

kolla STA!

börja plugga!


dem måste jag verkligen ta i tur med!  sen vill vi köpa ett hus fram över ju fortare ju bätttre hata att jag måste betala 5500 i månad till nån anna när jag kan betala till mig sj! jag klaga inte över mitt liv jag har tur som har en underbar dotter man underbara familjen som utan dem skulle jag aldrig varit här och sj klart mina underbara vänner som finns där i alla läget!

så JA jag är rik och tacksam för det jag har och byggt! är snart 24 och har gjort bra mkt mer sakner än vad jag har skrivt men jag är stolt över den människa jag är idag!


  

Slut!


Nu är det lördag m.m shindar är ledig skit glad =) då ska vi hitta på saker att göra! igår var det så trevlig vi var hos mamma jag shindar aicha claudi och gigi åt midag lammm m.mm skit gott! sen när shindar åkte till sin faster ringde han sin far i syrien coh pratade med honom tycker det är så jobbit att dem är där hans fammilj alltså aicha kan inte umgås med sin farmor och farfar! shindar har bara sin morbror och moster här i solle men men hoppas dem kommer snart! shindars fasters man mamma ska komma hit nästa helg då skulle svärföreldrena skicka lite presenter till aicha! m.m roligt hoppas de skicka bilder.. jag tro att jag har träffat shindars pappa för många år men mins inte så mkt han var här i solle men då var vi bara kompisar så jag tänkte inte så¨mkt på det! men som sagt jag längtar till aicha få träffa dem! tur att aicha har min familj som älskar henne så mkt och ge henne allt kärlek hon behöver!

ne nu blev det en lång bloggande men men nu har ni en liten inblik om hur mina senste 24 år har varit! nu ska shindar kliva upp sen bli det stan! puss


Meningen med den här stora blogg var att i andra

ord skriva att jag är TACKSAM för allt jag har!

Av adriana toma - 20 oktober 2010 09:55

vakna idag halv 8 för att pappa ringde sen tänkte jag skulle villa en lite stund aicha vaknade med men hon log och pratade så jag fick 30 min till!

när jag skulle ta min kaffe och cig vad tro ni jag se ute  juu SNÖ! mm.mm vintern är här! tycker det är mysssingt men inte när det är isss kaltsen älskar jag vintern hos pappa i helgum så myssiigt glad av att aichas vinterkläder är klart =) fast tro mig jag kommer att handla mer! ska försöka lura mamma att köpa nåt idag =) love mamse. juste hon köpte en nice bil igå tack vare dale och shindar! duktiga killar mamma skulle göra middag åt dem då fick dem bästemma vad dem skulle äta!

nu sover aicha så jag ska göra mig i ordning sen bli det babyrithm! nice riktigt trevligt där =) ne nu måste jag fixa mig sj i ordning! bjuder på lite bilder!


Pappa och aicha!


  


Aichas <3

    

Av adriana toma - 17 oktober 2010 23:51

Dåligt att jag har inte skrivit på ett tag men har varit lite ner.. För det första har Gabi åkt m.mm haft bra roligt med honom sen har han alltid ställt upp men han kommer i januari igen och då e det för gott!! Aicha växer Gud vad fort det går! Ni sitter hon sj! Nu när jag ska börja jobba ( om jag få nå jobb)är jag så rädd att missa aichas utvecklig åhhh varför kan jag inte bara vara med henne hella tiden? Jobbigt .. Trodde aldrig att jag skulle bli så här.. Kärleken som jag har för aicha är obeskrivlijag älskar mitt nya liv sj klart vist saknar jag mitt gamla liv lite men skulle aldrig byta det jag har idag mot den Aicha är mitt allt och gör mig till en bättre människa.. Älskar. Henne!!Ja det senaste tiden har jag inte gjort så mkt hålt på här hemma varit mkt med min underbara familj och goda vänner.. Snart fyller jag år oj..oj hade tänkt ha en fest eller sista sen bli det lungt när jag fyller år fika med familjen.. Så den 30 kommer att vara här hemma några st sen bli det krogen jag hoppas det bli roligt men mest av sött önska jag slippa tjafs och bråk! Det bli säkert bra :) ne nu kom shindar med en dajmtårtbit tro han försöker muta mig med kakor för att slippa vara inne på internet ha..ha.ha o det funka!!! Måste dra god natt!!

Av adriana toma - 10 oktober 2010 13:25


dem senaste dagar har vi inte gjort så mkt! min älskade shindar har så mkt i huve han tänker mkt på oss och framtiden så mkt att det påverka han vardag lite för mtk!

så jag försökte få han att förstår att det är bättre att vi ta 2 till 3 problemer i veckan! så det ska vi göra! alltså det är inga alvaliga! men han har ju jobbat hela hans liv och tappat så mkt tid med aicha att han vill ta ledig ett tag och vara hemma med aicha så jag kan jobba! men problemen är att jag har inget jobb så jag ska gå på a kassa ett tag! han vill att vi ska ha samma ekonomi som vi ha nu! den enda ändring som kommer at vara e bara är ca 3000 mindre i månaden! vi kommer at klara oss helt OK!  behöver inte köpa onödiga saker! om jag ska vara ärligt så nöjer jag mig och aicha har allt hon behöver räkningar bet och mat i kylen resten kan man dra när på! men nu är det inte säkert vi vänta på massor med svar från a-kassa pappapennig bostadbidrag m.m sen känner jag att varför ska man oroa sig veckor i förväng?! man ska ta problem när den knacka på dörren! men han är ju man och vill göra allt för oss.. så mkt som han älskar aciha och mig finns inga ord...men det kommer att bli bra! älskar han så mkt för det han gör för oss?


  



Igår var allt bra! tills jag blev iritterad på min mosters man! åhh va arg jag blev! då fick man höra att man inte hade respekt och att så göra man inte! saker blev inte bättre när jag sa att man anpassa sig landet man kommer... men jag gav mig inte han få bli bäst sur han vill! orka inte!

shindar kom hem 4 och inte 6 vilken var roligt fast jag sov till 6 eller hela familjen gjorde det hi..hi... sen gick vi på en promis åt ute köpte lite gott på konsum och sen hem för att se "år 1" mitt i filmen fick jag så ont i magen oj.oj så det slutade att jag somnade! inte nog med det vakna jag flera gånger om och om.. sen klev aicha upp 7 coh då var jag relativ pigg... men efter hon åt somnade hon om till halv 10! och sj kunde jag inte sova mer! så jag gav shindar sovmorgon fast det va min m.mm

när är hela familjen vaken och vi ska gå och hälsa på lisa och fredan sen kanske min syster men ut på promis bli det allafal! nu måste jag få i ordning dem här "barna " som ligger o soffan o myser för sig sj! puss


  


Medans jag skrev bloggen myste dem!

älskar dem så mkt!


Av adriana toma - 5 oktober 2010 12:21

aicha sov lite bättre i natt eller hon vakna halv 2 shindar klev upp men sen bad han mig kliva upp med eftersom hon lätt kostig i halsen kunde inte göra så mkt han gav henne mat sen somnade hon lika snabt! när hon vakna värka hon helt OK halv 9 m.mm så då klev jag upp. sen åkte vi med moa till suptipning och kasta lite saker efter vi kastade allt torkade vi våra händer med våttserveter då kollade några käringar konstig på oss ha..ha..ha.

nu när vi kom hem vaknade shindar och nu sitter vi o kolla på tv!

hade tänkt städa idag och tom göra om lite om jag nu orka! sen ikväll ska vi ut och äta jag moa lisa och tina synd att amanda inte är här =( riktig nice med vårt månads middag då vi alla samlas och äter nå ta ett glas vin och bara snacka allt annat än bajs och bljör...

ne nu tro jag ska sova en lite stund sen ska jag göra om lite här hemma!

Av adriana toma - 3 oktober 2010 11:34

igår givk vi på stan för att vi skulle ha en familj dag men allt ändrades först åkte min syster till sundsvall sen blev jag ledig! m.mm många ändringa! sen när vi kom hem kom mamma en sväng förbi hon tyckte att jag såg trött ut så jag fick sova ut ett en stund!

senare på kvällen kom shindar hem så vi bara va gjorde inget spec förns mamma ringde och bjöd på middag! lika gott sov vanlig!
sen när vi kom hem tog jag ett bad med aicha gav henne mat sen var det sägen!

inte förns 23 märkte vi att aicha vred och vände sig men det var inge mer med det.. men sen vig 23:30 var j**** granar som skrev och sånt utanför hennes rum så då vakna hon! shindar fick natta henne igen!

sj gick vi till sängen och kollade på film men sj klart så somna jag! vi halv 2 vakan jag av att shindar undra om jag kan kliva upp för att han trodder att hon va lite sjuk eftersom hon andades tungt! sen förstog jag att hon var täpp i näsa och lite feber! så vi gav henne mat alvedon och otri för näsan sen sov hon gott.. det roligaste är att hur täpp hon en var och hade feber var hon glad och snäll! mammas ängel..

sen somnade shindar och aicha men inte jag kunde inte sova mer så jag satt på en film till halv 4 m.mm

idag vaknade jag av det var för tyst då märkte jag att shindar hade vaknat lungt och stägde dörren och tog aicha fast det var min dag! tro nog att han fattade hur trött jag var eftersom jag var uppe så sent! vi har gjort så att vi dela på dagarna vem ska vakna med aicha sjklart ta man hensyn till den som jobbade kvällen innan!

idag om allt går som det ska täkte jag och shindar gå och äta ute sen bio få sen om moster kan ta aicha!


Presentation


Det bästa som har hänt mig!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska ta hand om barna, städning och matlagning?
 Kvinna
 Mannen
 Båda

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards