Alla inlägg under juni 2010

Av adriana toma - 30 juni 2010 19:51

oj..oj.oj det va ett bra tag sen. men det e för att min internet funka inte... kan börja med lisas underbara bröllop. Hon va så vacker medans fredrik va stillliigg som bara den. Dem väntade på oss med en välkomsdrink eller 2 ha..ha. när fredrik och lisa kom kunde inte håla mina tårar bakåt mm.m sen matteenn m.mm va gått olika salader smörgostårta och mkt mer =)

när vigsel började va de så vacert att jag började igen att grinnaaaa. Alltså jag jag drack nog en vin för mkt hhii..hi.. men kan säga att det va en underbar dag hade riktigt roligt tack lisa  och frederik för att ni är så grymmmm och att jag fick dela med er den viktigaste dag i ert liv

Aicha var hos hemrin blev lite jobbigt med tider och lite strul från vår sidan men tur att hemrin va så snäll 1000 tack...  


Resten av dagarna har jag ärlig inte gjort ett shit bara varit med barna och moa sola och njutit av dagerna men nu är det slut på det för att jag ska börja jobba imorn på Kajsas extra... sen undra folk men aicha då?? ju ni där ute hon har en PAPPA såå less på folk som lägger sig i vårt liv blää..bläää bra less ska ni veta! sen tycker ja att det e bra att pappan ska kunna vara ensam med barna och att mamma kan ta och ha lite tid för sig sj...  vissa väljer att bara vara för sig sj och vissa vil jobba lite extra (som jag) då gör en inte till en sämre mamma eller att man älskar sitt barn mindre.....


Haft lite jobbigt de senaste tiden men det käns lite bättre nu =) saknar skit mkt mina syskon.... kom hem nå gång. sen börja ja planera in för dopen den e ju snart 22 aug om allt går som det ska... satt och tänkte på vänska för nå dags sen gud va tacksam ja är för vännerna jag har..Att man inte bli dömd eller dum förklara för misstagarna man gör är guld värd. Att gå igenom ett helvete och veta att i sluten av kväll har man en orolig vän som sms och undra hur man mår är oxå guld vär. En lite sms som "hur är?" kan få en att sova bättre. Du vet vem du är. Har nog aldrig sagt det men är en lycko lotta som har dig som vän...tack för att du finns   


Ja ni mkt händer i livet kan säga att min underbara dotteer är över 3 månader så stor hon är fortfarande lika underba och snäll som vanlig... Tyckte så synd om hennne igår när hon fick sprutan gud va hon grätt och grätt och ja med men idag blev det bättre... älskar henne mer o mer hon e ju mitt allt.. om 3 v kan hon börja äta längtar längtar

Av adriana toma - 20 juni 2010 11:33

   dagen börja med att vakna halv 8 för att vara med min underbara dotter =) sen vid 9 drog jag till sussan för att lisas möhippa skulle börja.. så vi åkte till sara för att byta buss sen åkte vi jag lisa sussan emma sara emma.. vi åkte till västeån. vi kom fram vid halv 11 byte om och då va det bara att rida.. i börja va jag räd så jag bad om en "snäll" häst emn efter ett tag insåg jag att hon va för snäll vägrade galopera.. efter halva vägen tog en vi paus och fikade bulle o kaffe mm.mm gott. sen delade vi 2 grupper dem som ville galopera o dem som ville ta det lung tro mig jag skulle galopera.. efter ett tag kände ja mig som en riktigt cawboy skrek jjiihhaa jjiihha fan va roligt.. efter 4 th ridning väntade bastu vi tog en öl satt i bastu och pratde sen kom käringen "nu få ni rappaa på om ni ska ha varmt mat" fast hon sa innan att vi skulle basta för att maten va inte klart mm.mmm mindre ra planerig av dem =( eftre det väntade riktigt myss stuga med eld och gill riktigt myssiiggt och gott.. det va så vackert där vi sjöng grinade lite och tog massor med finna bilder... efter det åkte vi hem till sara för mer mat ha..ah.. fy fan va vi åt. gott maj och ost brika.. jag hade riktigt roligt men det viktigaste va att lisa hade roligt vilket hon hade (hon sa det). sen åkte jag hem tidigare saknade verklign aicha hon hade varit hos hemrin till 4 sen hämtade shindar henne tills ja kom hem vid 9.. första gång jag va utan henne så lånt tid gud va jobbigt.. älskar henne så mkt.. men är så stolt över shindar han hade varit ensam med henne sen städade och fixade fint hemma.. jag kan säga att jag hade en underbar dag tacka till alla som va med och till hamrin som ställde upp och hhjälpte till tack..tackk

idag ska ja nog inte göra så mkt bara vara hemma och mysss med aicha och shindar..


Jag och lisa

  

Av adriana toma - 17 juni 2010 10:18

klev upp idag 8 åkte med mamma för att hyra en bil claudia skulle till rumänien från sundsvall så mamma ville ha en säkrare bil. Sen tänkte jag kunde mysssaa med aicha när ja kom tillbaka men ne..ne..ne hon sover fortfarande o kl är halv 11 helt otroligt annars vaknar hon 8 men inte idag... ja..ja.. skit glad för mina syskon claudia ska till rumänien 3v och olivia till thiland 2 månader lite för länge tycker j men ja..ja..a båda åker idag hoppas du har roligt =) Idag ska ja nog inte göra så mkt vara hemma och städa sen fundera ja på att ta en fika med Hemrin.. hade tänkt börja jobba lite nå extra alla fall vi få se måste ordna med barnvakt sen vet ja inte om det e kanske lite för tidigt m.mm men nå timme hit o dit spelar inte så stor roll eller?? är ja ego? vill bara ha lite extra pengar så jag kan köpa ny barnvang och göra om här hemma... men..men... få se. sen på lördag ska ja till lisas möhippaa skit roligt längtar =) ne ne undra om ja ska pettaa lite på aicha vill ju att hon ska vaka så vi kan mysssaaa ne nu hör ja nå tro att hon e på väg att vakna...nnee hon somna om åhh.åhh mammas tjej älskar henne så otroligt mkt. igår va hon riktigt grinig hella dagen efter ett bad och kvälls maten sov hon som en stock... ne ne nu ska jag kolla lite till henne.

hoppas idag bli en bra dag =)

Av adriana toma - 15 juni 2010 11:28

skit va trött jag är..aicha somnade igår 8 så vid 4 var hon skit hungrig =( då va det vara att kliva upp och ge henne mat la henne i sängern sen somna ja om men hon klev upp halv 9 mm.mm trött trött trött.. igår hade ja det riktigt trevligt va hos moa kolla på tv med chips cola o snudas mm.m gott gott gott Idag ska ja till helgum olivia ha avslutning så ja ska fixa håret smink o det..alltså stor hon bli hon börja högstadiet oroligt bli man.. Den här vecka åker olivia till thailand i 2 månader kommer sakna henne skit mkt inte nog med det åker claudia till rumänien alla ta semester.. vill ju åka sj men vi få se fundera på ta en mini semester i aug eller nåt =) Ja är orolit att åka med Aicha liv rädd för sjukdomar o sånt undra om mna inte ska vänta till hon bli lite större. Shindar jobba och jobba så det käns som att vi ha aldrig tid för varandra men nån måste få hem pengarna hi..hi..hi ne nu ska jag villa ett tag sen ska ja nog åka...

hoppas idag bli en bra dag!

Av adriana toma - 14 juni 2010 08:54

hej kan börja dagens inlägg med lite funderingar. Jag pratade i telefon med en kompis igår som hade problem  med sin kille det fick mig att fundera. Dem har varit ihop i 2 år och har en underbar son tillsamans. Dem älsakr varandra det är nte det som e problemet med han säger att hon inte älskar han som han vill. Hon är mer tillbakadragen och menar att bara man säger då och då att hon älskar han så borde det räcka. Ja det fick mig att fundra när bli man så bekväm i ett förhållade där ordet ''Jag älskar dig'' borde räka enlig en av partner.. moa och jag satt och diskuterade detta ämne igår. Båda tycker att sj kart man behöver inte pussa och hålla på hella dagarna men sj klart ska man komma ihåg sin älsakde och uppvakta den ge varandra komplimanger ge varndra 10 min uppmäksamhet om dagen på de visset håller kärleken vid liv men när man gör sig för bekväm och ta för given att ena partner finns alltid där är det bara en tids fråga... Ja hoppas det löser sig för dem för att dem är underabara och finna människor båda två.


Hade skit roligt i helgen på lördag var vi ute och åt på toledos jag tina moa lisa sen kom eller med sin kille vi drack vin och hade riktigt myssiiggtt kunde ha lika väll stanat där hella kvällen men det gjorde vi inte så vi drog till appelberg.Det va trevlig där med men nu låter ja som en mormor men musiken va för högt folk trengdes och sånt men..men det va roligt ändå. Shindar va hemma med Aicha och myste  det va riktigt roligt att komma ut bland vuxna människor och slippa prata bebis språket.

Söndagva riktigt lungt tog en sssllapp dag där jag och Aicha låg i soffan hella dagen i pyjamas och myssteee. Nu sover ''barna'' och sj sitter man och fundera på vad man ska göra idag tråkigt väder men en promenad med aicxha bli det igår var vi inte ut så idag ska hon få frisk luft..

Viste aldrig att man kunde älska nån så mkt som jag älskar aicha skulle kuna ge mitt liv för henne för avrje dag som går älskar jag henne mer occh mer hon är mitt allt och untan henne är jag inget...


  

Aicha och jag myssser i soffan till en film.

Av adriana toma - 12 juni 2010 11:27

igår va det jobbigt.. först sov hon mer än vanlig då mernar ja att hon va vaken från tor 22 till fre 20 ca 3 th blev liv rädd med det vissade sig att det inte va nå problem sen på kvällen fick ja för mig att hon hade feber.. ok henne tem va 38 men hon åt skrattade och lekte som vanlig men tro mig ja va rädd efter fler svar från kompiasr internet och rådgivning insåg ja att hon mådde bra tack o lov =)

Alexandra fyller år på måndag men vi gick ut en sväng igår på toledos riktigt trevligt =) kunde inte slappna av riktigt så ja gick hem tidigt kom hem iställe och mystee med min älskade dotter sen kom shindar hem o vi kollade på en film.. gud va jobbigt känsla att tro att sitt barn e sjuk fast hon va aldrig sjuk så kändes de som att jag skulle grina va så rädd att ja va tvungen att se mitt barn lida utan att kuna göra nå.. ja vet att det kommer att komma några såna dagar men jag vill inte ohh.oh..ohh jobbigt.. älska henne så mkt.. men viktigaste att hon mår bra vilken hon göra <3

Vakna halv 10 idag nice nice... senare ska vi nog en sväng på stan sen ska shadra komma på besök  på eftermiddag =) och ikväll ska vi tjejer på toledos ja moa tina lisa och elen fan va trevligt =) längtar längtar..tina skulle bjuda mig så det e bara att passa på.. ne nu ska man göra nå mytta inna barna vakna hi..hi..hi älsakr verkligen min familj

hoppas idag bli en bra dag!

Av adriana toma - 9 juni 2010 10:11

Idag klev vi upp 8 det här är 3dje natt som sover utan att vakna helt otroligt. Hoppas det håller så. Nu ligger hon i babysiter och leker. Jag märker varje dag nå nytt dem senaste dagar börja hon håla saker som en leksak eller filt. Det är ganska mäktigt att se hur hon utveklas dag för dag. Ahh jag vet inte om det e bra eller dåligt med hon tycker inte om napp hon ska bara ha sin tumme..m.mm. bara hon är nöjd. Vi skulle ha dopp i sluten av juli med vi få ändra för att olivia är utomland så kan inte göra det utan henne hon skulle bli arg. Gud va tiden går Aicha är 2 ½ månader fatta att det ha gått så snabt, kollade på ungamödrar igår och såg när en fick sin bebis det va så lite precis som aicha va helt sjuk kunde inte låta bli att grina lite det va fint.. många fråga om jag vill ha fler barn.. m.mm  en till skulle ja tänka mig men inte nu vill verkligen njuta av tiden med Aicha sen ska saker och ting ska ändra inna vi skaffa en till och lista en ganska lång =) ananrs skulel jag kuna nöja mig med Aicha hon e ju underbar men shindar vill ju ha fler me..me. vi få sen en sak en säkert skulle inte vilja ha 2 blöjbarn...vi få se =)

Fan va tråkigt väder shindar är ledig idag och imorn men vad ska man hitta på för nåt när det är blöt och tråkigt väder blää..blää tro det bli stor städning idag... ja..a.ja.. tro att aicha ha tråkigt bäst att jag leker med henne innan hon börja grina =)

Av adriana toma - 8 juni 2010 08:25

Alltså jag älskar min tid för mig sj på morgon med en tidning och kaffe..love it..Andra natten i rad där hon sover hella natte helt underbart hoppas hon fortsätter vore riktigt nice =) Nu ligger hon i babygymet och lekar för sig sj gullig hon är.. Igår var vi hela dagen hos moa hade riktigt trevligt pratade om allt och inget... tycker verkligen om att umgås med moa även när vi är med varandra behöver vi inte göra nåt specielt eller säga nåt för att trivars i varandras skällskap...riktigt skönt med sånt vänskap. Idag börja inte shindar förns 17 så vi ska hålla på här hemma städa tvätta och sånt. Funderat gå en sväng på stan få se om jag orka annars bli det baara att håla på här. Shindar e ju ledig imorn och på torsdag så fundera på om man ska åka till helgum eller nåt få se.. Tänkte kolla lite på hm om jag hitta nå roligt till Aicha m.mm

Hoppas odag bli en bra dag =)

Presentation


Det bästa som har hänt mig!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska ta hand om barna, städning och matlagning?
 Kvinna
 Mannen
 Båda

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards