Alla inlägg under november 2010

Av adriana toma - 23 november 2010 19:25

hur definerar man den perfekta livet?

lästa många olika bloggar där man ser när dem skriver hur perfekt deras liv! undra om det verkligen är så?

sj är jag långt ifrån! och ärligt vill jag inte ha den perfekta livet! gud vad tråkigt.. sen tro jag att motgånger och utmaninger gör en starkare! jag är nöjd med det jag har.. en underbar dotter en bra kille normal ekonomi och mest av allt hälsa! så ja jag är nöjd men den är inte perfekt!


ja vad har jag gjort det senaste tiden? mm.m inget specielt! bara barit här hemma umgås med mina nära och kära! ligger mitt i ett krig som jag hoppas den ta slut snart.. jag är så envis men jag har ju rätt!

aicha utvekas mer och mer klappa händer och snart kommer hon krypa jag ser det på henne hon vill så snart!!! shidnar jobba och jobba han är så duktig..fortfarande strul med papper och det så det är jobbit på den fronten!!  men få hoppas att allt löser sig innan jul!

har funderat mkt på skolan och det så det bli nog omvårdnad.. jag är så rädd hur ska det gå med mina svårigheter men jag måste ha en utbildning! hoppas det löser sig!

idag hade vi besök av lina anders och ossian det var riktigt trevligt dem lekte och hade sig sen fick aicha en hello kitty julkalender mm..mm.. så sött!¨se var vi på en promenad och sen hos moa och åt goda lussekatter rikitgt trevligt! nu ska jag och aicha leka lite sen bli det sovande för henne del coh massoorr med bra på tv från min del shindar får leka sj ikväll eftersom det är min tvkväll.. imorn bli det babyrithm... god natt!


Av adriana toma - 14 november 2010 21:10

hej igår fick jag mnini sovmorognt ills shindar skulle på jobbet alltså till halv 10 nice det!
sen vid 12 drog jag på stan med moa kollade lite tig en fika sen drog vi hem.. hade varit o handla mat o sen lagade jag med midag.. sen shindar börja på jysk måste jag laga mat till honom så var det inte för efter som han åt gämt på sibylla o sj laga man nå fort eller det som vaar fram..
så jag tänkte mins 3 gånger i v ska jag lägga ut dagens meny....trevligt =)
 sen tog jag aicha på en pulkåkning och möta claudia på en promenad

meny

kottlet i ungen!

(stek alla dem här i en kastrol med lite olja!)

tuna skiver alla grönsaker!
paprika
lök
champinjoner
aborgini
ost (riven)


kött marinering
olja (lite mindre än 1 dl)
vittlök 1 huvud presad
krydor (aromat salt peppar vitlök paprika)
soya 3 sk
vatten en halv dl

låt köttet i kylen menas du gör grönsakerna!
 
riv potais (som chips) o kok dem!

stek kötten med allt sås vänd inte kötte mer än 3 gånger (spisen på 3an)

sen lägg grönsakerna under sen kötten sen potatis och till slut riven ost i ungen på 200 tills osten är lite brend!

ne nu ska jag äta gott kommer det att bli!

smaklig måltid!


måste säga att jag är inponerad av mig sj eftersom jag kunde inte laga mat för alls och nu tycker jag tom att det e roligt! man växer verkligen med mamma rollen! =)


ja idag var det farsdag  så shidnar fick sova till 11 sen fick panerad ost till frukos som han älskade! sen fick han 2 små presenter en snusask med hans namn på och en ring nöjd var han! sen tog vi alla 3 en promenad med pulka handla lite och sen har vi bara varit här hemma.. mamma kom en sväng och busade aicha.. på eftermiddag fick jag lov och sover var så himla trött oj..oj..

sen har jag varit lätt iritterad hella dag vet inte riktig varför men jag iritterade mig på allt! nu på kvällen gick jag till moa och då släppe iritationen ganska bra!! albin gjorde mig glad, vi spelade en andreea spel.. albin tycker om att leka mina påhitliga spel och tro mig det gör jag med sen sluta det alltid med att jag och moa skatttaaa skit mkt! vi har jämnt roligt ha..ha.. men han ör en sån lättsam barn så det finns inte älskar honom super dupper mkt ha.ha

ne nu ska jag kolla på en film.. så god natt

Av adriana toma - 14 november 2010 21:10

hej igår fick jag mnini sovmorognt ills shindar skulle på jobbet alltså till halv 10 nice det!
sen vid 12 drog jag på stan med moa kollade lite tig en fika sen drog vi hem.. hade varit o handla mat o sen lagade jag med midag.. sen shindar börja på jysk måste jag laga mat till honom så var det inte för efter som han åt gämt på sibylla o sj laga man nå fort eller det som vaar fram..
så jag tänkte mins 3 gånger i v ska jag lägga ut dagens meny....trevligt =)
 sen tog jag aicha på en pulkåkning och möta claudia på en promenad

meny

kottlet i ungen!

(stek alla dem här i en kastrol med lite olja!)

tuna skiver alla grönsaker!
paprika
lök
champinjoner
aborgini
ost (riven)


kött marinering
olja (lite mindre än 1 dl)
vittlök 1 huvud presad
krydor (aromat salt peppar vitlök paprika)
soya 3 sk
vatten en halv dl

låt köttet i kylen menas du gör grönsakerna!
 
riv potais (som chips) o kok dem!

stek kötten med allt sås vänd inte kötte mer än 3 gånger (spisen på 3an)

sen lägg grönsakerna under sen kötten sen potatis och till slut riven ost i ungen på 200 tills osten är lite brend!

ne nu ska jag äta gott kommer det att bli!

smaklig måltid!


måste säga att jag är inponerad av mig sj eftersom jag kunde inte laga mat för alls och nu tycker jag tom att det e roligt! man växer verkligen med mamma rollen! =)


ja idag var det farsdag  så shidnar fick sova till 11 sen fick panerad ost till frukos som han älskade! sen fick han 2 små presenter en snusask med hans namn på och en ring nöjd var han! sen tog vi alla 3 en promenad med pulka handla lite och sen har vi bara varit här hemma.. mamma kom en sväng och busade aicha.. på eftermiddag fick jag lov och sover var så himla trött oj..oj..

sen har jag varit lätt iritterad hella dag vet inte riktig varför men jag iritterade mig på allt! nu på kvällen gick jag till moa och då släppe iritationen ganska bra!! albin gjorde mig glad, vi spelade en andreea spel.. albin tycker om att leka mina påhitliga spel och tro mig det gör jag med sen sluta det alltid med att jag och moa skatttaaa skit mkt! vi har jämnt roligt ha..ha.. men han ör en sån lättsam barn så det finns inte älskar honom super dupper mkt ha.ha

ne nu ska jag kolla på en film.. så god natt

Av adriana toma - 11 november 2010 20:50

vakna riktigt vid halv 9 då låg aocha fortfarande och sov eftersom hon vaknade av nån anledning 60:30 men då åt hon och somnade lika fort...

efter det gjorde jag allt i ordning  väntade vi på tina sen drog vi på stan! fika och bara pratde gud vad jag har sakna henne ni som inte känner henne ska ni veta att hon är den skönaste människa...

sen gick hon till jobbet så jag träffade mamma på en kaffe det va riktigt rea på stan så mamma köpte några saker till aicha suppeer nice =)

vi drog hem ganska fort eftersom jag väntade på att lisa skulle komma... vi FIKADE och fotade aicha lite sen va hon tvungen att gå för att hon skulle jobba natt!! duktig tjej hon är =)

nu på kvällen åkte vi pulka med famijen mustafic ha.ha det var rikgit trevligt aicha älskade det hon bara låg där och skrattade... men jag måste köpa en ny pulka eftesom den jag köpte var inte så bra för henne! jag kan skriva att jag hade en riktigt trevligt dag!!

nu kom mamma och hälsa på måste vara social..


      

Av adriana toma - 10 november 2010 09:48

ja ni nu har vintern kommit.. helt otroligt men så jävla myssigt =)

haft ganska mkt det senaste tiden först kom ¨några släktingar från stockholm och hälsa riktigt trevligt dem kommer alltid minst en gång per år. aicha fick så finna presenter ett par örhänge med diamaster i så sött sen en ram i stål där man kan lägga bilder när hon är 1 månad 3,6,9 och 1 år.. riktigt finnt! tack så mkt!

gud va tiden går fort sitter nu i soffa och kolla på aicha hon är  snart 8 månader... men kan säga att hon är så latt ha..ha.. hon vägra krypa mammas lattiiss.

shindar har börjat praktik på jysk sen nästa månad ska han börja jobba extra hoppas det bli en del vällbehövd. Måste bara säga hur duktigt han är så stolt över honom! älskar dig så jävla mkt!

.sen har vi så mkt strul med alla jävla papper men en är klart bostadbidraget tack o lov! fatta inte hur vi ha klarat oss den här månad men tänke på att vi hade ingen inkomst.. ojj.oj men hyran e bet räkningar och mat tur att man ha lagt undan lite! men vikommer att klara oss =)

alltså jag måste till pappa och faster eivor snart det är så jävla myssiig upp i huset vid den här tiden! undra om man inte ska göra det på lördag vore riktigt nice =)nu sotter jag o vänta på muuuuuu ska komma så vi kan åka och köpa pulka till aicha..

nu ska jag bli bättre på att blogga =)



Presentation


Det bästa som har hänt mig!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska ta hand om barna, städning och matlagning?
 Kvinna
 Mannen
 Båda

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards