Alla inlägg under september 2010

Av adriana toma - 30 september 2010 23:20

idag vakna jag att telefonen ringde tyckte att det var kostig men efter jag kolla på kolla 09:40 insåg jag att shindar hade klivit upp med aicha och va tyst! (uppskattat) eftersom jag var så trött!

jag blev så nöjd med shindar när jag kom hem i ons från jobbet jag blev mest imponerad var att han hade fixat kaffe till dagen efter som jag alltid gör innan jag gå o lägger mig som ex plocka undan allt, diska och fixa kaffe och allt detta gjorde han, och jag behövde inte ens säga nåt! måste säga att han har verkligen växt med uppgiften "pappa" men det har jag med som mamma, men jag tro  det är svårare för pappan att anpassa sig till ny roll som far!

idag har jag varit på kajsa sen gick jag hem gjorde aicha i ordning sen gick vi när mot stan men tog bara en fika med gabi och alisher sen åkte jag till amanda eftersom hon skulle rensa garderob så jag fyndade mkt! tack guata =)

nu på kvällen var jag med mamma och bara mysstte!

sen kom shindar hem så nu ligger vi med var sin dator och är allmän osociala! men nu bli det kvälls mys med maränger glass bannaner och chokladsås mm.mm god natt

Av adriana toma - 29 september 2010 19:17

det var ett tag sen nu men jag har en förklaring! hade ingen internet men nu har vi det äntligen, vad jobbigt det var utan den åhhh.

vad ha jag gjort det senaste tiden? m..mm för det mesta har jag fixat hemma jag älskar och göra om har tom putsa fönsterna då har man det gjort in för vinter =)

nu har jag och shidnar kommit överens om att han ska vara pappa ledig och jag ska jobba det kommer gå bra!

Nästa vecka funderar vi på att åka till uppsala och hälsa på shindars familj, ärligt så är jag nervös specielt när jag vet att att när shindar ha tagit med sig sin ex där var dem inte så förtjust i henne! mm..mm men mest bli jag glad av att aicha få träffa dem!  hoppas bara det bli av sen behöver vi det här eftersom vi har inte gjort nåt på evigheter!  a juste var ute för nå helg sen det var riktigt roligt men jag gick endå hem tidigt, saknade verkligen aicha och shindar <3 

 det senaste tiden kän det som att vi är ny kär ett förhållade går verkligen som en bergdalbanna!

då går vi till idag! vaknade halv 9 sen åkte jag o shindar till BVC och tog spruta på aicha jobbigt det var när hon grätt =(  men det gick bra! sen åkte vi till bebisträff eller vad det kallas.. riktigt trevligt många var vi men ska ditt varje ons om jag inte jobba eller nå annat!

sen gick jag på stan men gabi efter som shindar gick till jobbet! handlade inte så mkt bara nå små saker! nu på kvällen kom mandy förbi vi tog ett glas vin och snackade riktigt trevligt! hon ska flytta till stockholm kommer sakna henne men hon kommer att ha det bra där! det senaste månader har fler va mina vänner flyttat där! mm.mm nu siter vi hemma jag och gabi men nu ska vi till konsum och handla lite gott innan älskligen kommer hem! men nu när jag har intenet kommer jag nog skriva oftare!






Av adriana toma - 27 september 2010 20:31

har ingen internet! men på ons då börja jag ingen som vanligt!

Av adriana toma - 17 september 2010 10:24

jag kan börja med att skriva att jag fick reda på att jag kan börja med körkortet! h..h..hi så jag ska börja på alvar nu!!

jag måste för aichas skull! sen har jag gjort halkbanna och tydligen är det gilltig tills 2012 hi..hi.. min dag!


Alltså jag var så bortskämd igår fick sova för mina änglar till 13 kan man få det bättre än så skulle inte tro det!

för nå dag sen fyllde claudia år så hon fick en helg i stockholm alltså jag bet hotell och mamma buss sen fick hon även biobilljeter till nå 3D film! hoppas hon var nöjd.. fast hon blev lite sur för att jag la ut så mkt pengar men TRO mig det är hon värt!

allt jag har fått av henne och allt stöd och hjälp en helg i stockholm är det minsta! plus att gig fylle år den 19!

måste bara berätta om föra året när claudia fyllede år! 2009-09-15.. 2 dagar efter henne födelsedag ringer hon och fråga mg om jag hade glömt nåt.. jag bara mm.m ne vadå? JAG FYLLDE ÅR för 2 dagar sedan.. gud va jag skämdes! mm.m inte snäll syster!


Måste bara skriva hur duktig tjej jag har! hon lider nu så mkr med henne tänder med tro mig hon gnäller knappt bara man prata med henne och ta upp henne är tjejen nöjd! gud var tacksam jag är!

Idag vaknade vi 9 mammas tjej gav mig sovmorgon! sen åt hon och var nöjd som vanlig! nu soverdem båda medans jag ska kolla lite på internet sen ska jag städa det sista! spisen och sen damsuga och torka sen har jag en hel ren lägenhet! nöjd! har städat alla lådor och kanter i hella lägenheten!

nu ringe gabi så han var på väg! bäst att jag klver upp och gör DAG! hoppas alla har en bra dag! för att för en gång skulle är allt bra i mtt liv! NÖJD!

Av adriana toma - 15 september 2010 21:29

idag fick jag för första gånger känna riktigt hur ont det gör för en mamma att se sin barn lida/ont! allt börja igår hon var lite gnälig men tänkte inte mer på det eftersom hon somnade!

idag vaknade hon glad och allt var ok! lite gnäll var det så v drog en liten sväng på stan sen gick vi till mamma ärligt för att jag var så trött så jag var tvungen att villa lite så jag sov 1 th medans mamma tittade till gnällis aicha så när jag vaknade tog jag bara henne o undrade va det så stopade mina fingrag i hennes mun då kände jag... oj..oj först tänkte jag va roligt men sen när hon gnällde och gnällde på väg hem börja jag sj grina tyckte det var riktigt jobbigt! men hon somnade när jag kom hem bar jag henne sakta till sängen o hon sov odentlig. medans så städade jag o tro mig jag är så jävla less på det här jävla städningen!! bläää

sen på kvällen umgick jag med 2 av mina underbara vänner! hade riktigt trevligt..



nu på kvällen tog jag en lång bad med aicha sen masserade ja henne en alvedon sen somnade hon som en ängel! hoppas min liv min ängel kan sova gott (det värka så)! ne nu ska jag fixa sista innan nattii nattii god natt !



Älskade ängen!!

  

Av adriana toma - 15 september 2010 10:57

igår hade jag bra många ärande att göra på stan... mindre trevligt! eller ju tog reda på att jag har rätt till en vis summa varje månad m.mm trevli trevligt =)

just nu ligger båda och sover.. sugern på en riktigt fett frukost det var månaga många månader sen jag kände så men men så jag tänkte gå tll ICA o handla lite gott frukost =)

idag ska vi inte göra så mkt först till arm o kolla e papper till shindar sen ska ag till kajsas en sväng sen bli det bara hemmmm ljuva hemmmm eller ok..

ne nu bli det en goooo frukost!

hoppas alla har en bra dag =)

Av adriana toma - 12 september 2010 22:48

hej det var ett tag sen nu men har en förklaring eller m.m
ne dem senaste dagar ha jag inte gjort så mkt mer än varit på kajsa och hjälp med pappersarbete sen har jag umgås med min familj..
jag har börjat med att ta en halv th per dag o bara prata med aicha utan att bli störd sj klart är jag med henne men den där halv th ligger jag o bara titta på henne helt underbart.. sen ärligt dem senste 3 dag har shindar varit med henne mer än jag som idag när jag hade 1000 saker att göra då var jag bort från 11 till 16 saknade henne verkligen! mammas tjej. hon växer så fort fatta inte. för nå dag sedan när jag la henne i babysitter såg jag hur hennes fötter hängde utanför stolen oj.oj mins när hon kom och nu! tiden går verkligen fort!


aicha 26-03.2010


     

   

aicha 26-07.2010








  





jag 10-03-2010 93 kg










Jag nån gång i august! 63kg




ja ni som ni ser en hel del har ändrat! så intresant är inte mitt liv just nu mer än att jag städa o håler mkt på med inredning (ska ta kort o vissa) ungås med min underbara tönt familj och sj klart mina goda vänner! så är mitt liv!
mm.mm gud va gott det hade varit med ett glassss vin m.mm gott ne nu fundera jag på att sova imorn måste jag damsuga o torka sen har jag gjort en kryss på tidigare blogg om sakerna som jag har gjort hemma men lite saker är kvar sen är ALLT o då menar jag ALLT klart hippii sen behöver jag inte ora min för att det är stökigt..
ne nu måste jag dra!

Av adriana toma - 5 september 2010 00:19

idag fick jag verklige sova ut för min älskade (han vaknade 8 med aicha) klev sj upp 13 skäms nästan hi..hi men det va behövd. alla människor specielt mamman behöver ladda sina batterier men även ha sin egen tid på den fronten är jag bosrtskämd hi..hi

jag o aicha gick på stan o tog en kaffer med "gänget" sen handla vi lite och gick till anna och alisher... det var riktigt trevlig dem han en mysig hus.. men hur mkt än jag ville slippa så var jag tvumgen att gå hem och städa. så idag tog jag garderob i halen aichas rum, lådor i köket, kylen och micro men har mkt kvar jag kör 4 gånger per år  en stor städning i alla hörn och kanter i lägenheten delvis för att det är lättare att städa men samtigt om vi skulle få för oss att flytta bli det inte så mkt att göra..

men hoppas jag bli klart imorn! nu kom shindar hem tro jag ska lura han att vi ska kolla på en film så jag kan somna i hans famn (vill inte gå o lägga mig sj)

ne men nu ska vi kolla på film mmhoo..mhooo god natt!

Presentation


Det bästa som har hänt mig!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska ta hand om barna, städning och matlagning?
 Kvinna
 Mannen
 Båda

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards