Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Sjukhusbesök

Av adriana toma - 30 november 2009 22:43

Måndag är här...m.mm. Vakna 12 ´snacka om att sova ut. Shindar är ledig idag så han följde med till sjukhuset på besök. Vi fick höra på barnets hjärta oxh det lätt underbart. Dem sa att allt var som det skulle och hjärta slå bra. Ahhhh fick veta att jag gick upp 10 kg inte roligt =( jag måste sluta med kakor och godis. Prata med Linda några gånger idag det var roligt saknar henne. Längtar tills på 1 dec hon ska på sjukhuset =) Senare på dagen var jag hos Asto och tog reda på att jag skulle få jätte mkt saker gud vad tacksam jag är ska hämta dem om 2 dagar. 1000 TACK!!!!! Efter det gick jag och Shindar och åt på Toletos sen blev det hem. Satt och tänkte på saker jag behöver till bebisen.. mm.mm det var en hel del. Det som är struken har jag eller ska få. 

 

Till Mamma
AmningsBH ggr 2!(eller fler, de blir blöta)
Amningsinlägg
Amningskudde(absolut inte nödvändigt men ganska skönt )
Amningspump
Amningskupa (när du ammar med ena bröstet rinner det mkt i andra)
XL Bindor
Trosskydd
Färdiglagad mat i frysen(inte mkt tid över till matlagning)
Vattenflaska(man blir otroligt törstig av att amma, skönt att ha en flaska stående vid sängen och en att ha med i skötväskan när du är ute)

 

Till Skötsel
Förvaringsalt. (skåp, hyllor el. korgar)
Skötbord (alt. skötbädd på bänk, tvättmaskin) Bidrag av Lili 500

Febertermometer

Badtermometer
Blöjhink
Blöjor (1pkt newborn 2-4kg 1pkt baby 3-6kg)
Salva (för rödlätta rumpor)
Zinksalva (för blåsor och blöjeksem)
Tvättlappar (torra för hemmet och blöta för skötväskan)
Badbalja ( gärna med en badhjälp för att bespara era ryggar)
Barn/Bad olja
Badhandduk
Div kläder(Boddys är toppen! ej för många i de små strlk dom växer ur dom väldigt fort)

 

Till Transport
Barnvagn (med alla tillbehör, åkpåse, lift ex) Hemrid
Bilbarnstol (köp helst inte begagnad bilbarnstol, man kan aldrig vara säker på att den inte har blivit krockad, och då inte kan garantera säkerhetskvaliten)
Solskydd (till bilfönstren och till bilbarnstolen.)
Bärsele/Bärsjal
Skötväska(förslagsvis en med måånga fack)
Resesäng (inte livsnödvändigt men bra att ha stående hos farmor eller ha med på resor, en hårdlift fungerar också bra så länge bebben passar)

 

Till Sömn
Spjälsäng Asto
Spjälskydd Asto
Filt
Kudde
Sängkläder
-lakan
-örngott
-påslakan
-madrasskydd
Pyjamas/Sovpåse (sovpåse är ett bra alternativ om bebben vaknar på natten och beöver ny blöja, blir mindre störning för h*n då)
Napp (flera olika!)

Till Lek/Fritid
Babysitter (reglerbar!) Asto
Babygym Asto
Mjukisdjur (utan påsydda ögon och nosar)

 

För maten:
Bröstpump
2 nappflaskor som också kan användas som förvaringskärl (flaskorna bör passa till bröstpumpen)
Flaskborste för att diska nappflaskorna med
ev mjölkpåsar (om du vill frysa in mjölk).

 

Lite längre fram
Hoppgunga
Gåstol
Gåvagn
Bitleksaker

 

Övrigt
Modersmjölksersättning
Termometer feber/bad
Snorsug
Nappflaska med anpassad dinapp (Skall du inte amma behöver du ung. 4-5 flaskor)
Trasor/små handdukar- för alla spyer och rapningar
"Mitt första år" Vi
Behållare till infrysning av bröstmjölk

 

Med till Förlossningen/BB

Till mamma

- mjukisdress (gärna 2 uppsättningar)
- pyjamas
- innetofflor
- amningsbh
- amningsinlägg
- underkläder (Vissa sjukhus förser er med stora nättrosor, dom är jättebra dom första dagarna, så "låna" gärna med er ett par hem)
- bindor(sjukhuset förser er med stora bindor som påminner om blöjor, dessa är super dom första dagarna när du blöder som mest)
- nessesär (med det du tror du behöver på bb)
- kamera
- betalkort(mynt)
- tidningar
- godis
- CD
- mvc journal
- leg.
- patientbricka
- förlossningsbrev

 

Till bebben
- pyjamas/sovpåse (se ovan ang. sovpåse)
- 3st boddys
- 2st byxor till bebben (dom spyr en del)
- 1par strumpor
- mössa
- filt
- beroende på årstid; ytterkläder

 

Barnvangen vi fick

 


Jag fundera på att köpa 995:- Ikea Hensvik

 

HENSVIK Skötbord/ skåp


Gud vad mkt saker det var att köpa är så glad för sakerna jag fick/ska få. Kl är halv 00 ska nog gå och göra en macka hi..hi..hi gud vad jag äter.

Ses imorn kram!

 
 
Moa

Moa

4 december 2009 21:52

Ahhaa det är här du håller hus, jag hittade hit.. ;) Vagnen är juh as fin! Fan vad skönt för er! ses kanske imorn då! Kram

http://moam.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av adriana toma - 5 mars 2012 21:02

Hej... Varit dåligt på senaste tiden men sanningen är att man har inte lika mkt tid som för. Det senaste v har en hel del saker hänt som fick mig att inse att jag måste tänka mer på mig sj och aicha.. Låter egoistisk men jag måste! Har tagit i tur m...

Av adriana toma - 8 februari 2012 22:06

Förvirrande och stressad dag! Aicha sov dåligt i natt så Shindar va uppe med henne! Bli så oroligt när hon vakna mitt i natten hoppas hon sover bra i natt! På vägg till jobbet ringer Shindar och säger att han mår inte alls bra! Min första tanken mags...

Av adriana toma - 7 februari 2012 00:15

Vi fick sovmorgon till 10 helt ok! Efte vi gjorde oss klar gick vi till dagis! Aicha va inte glad när jag gick ...det va jobbigt! Hon bruka vinka sen är det klart men inte idag! :( tog en fika med nasrin sen var det att gå till jobbet! Hade en hel de...

Av adriana toma - 5 februari 2012 21:16

Hej! Har inte varit så aktiv med bloggen den senaste tiden men nu ska det bli ändringar på den fronten! Kan börja med aicha oj oj va stor hon bli helt ofattbar! Nästa månad bli hon 2 år och har redan börjat planerat! Hoppas hon tycker om kallaset...

Av adriana toma - 29 november 2011 23:09

                               

Presentation


Det bästa som har hänt mig!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem ska ta hand om barna, städning och matlagning?
 Kvinna
 Mannen
 Båda

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards